Miért a DPD a fő logisztikai partnerünk Magyarországon és az EU-ban?

Más csomagközvetítőtől eltérően a Netpack (szallitsunk-egyutt.hu) nem dolgozik együtt minden futárcéggel kiscsomag szállításban, kizárólag a DPD-vel. Ez alól kivétel csak bizonyos országokban van és ott is csak a túlméretes és túlsúlyos csomagok kezelése, illetve a DPD által egyébként nem szállított termékek szállítására kötünk szerződést más, ún. társ logisztikai céggel.
Miért a DPD?
Vállalkozásunk fő profilja kezdetektől a határon átnyúló kereskedelem – első sorban logisztikai és a logisztikához kapcsolódó szoftveres – támogatása. Ehhez a tevékenységünkhöz olyan logisztikai partnert kerestünk, aki támogatja csomagközvetítő terveinket és megad minden ehhez szükséges támogatást mind díjkedvezményben, mind pedig szakmailag. A 2016-os indulás előtt az elérhető összes futárcég szolgáltatásait megvizsgáltuk, többekkel tárgyalásokba is kezdtünk, de csak a DPD volt az, aki támogatta terveinket, így velük a DPD-vel szerződtünk és vagyunk máig partnerei.
A DPD az elmúlt 5-6 évben jelentős fejlődésen ment át nem csak Magyarországon, hanem az egész európai térségben. 2022-re a DPD piacvezető lett Európában a határon átnyúló csomagszállításban, így kimondhatjuk, hogy a piacvezető futárcég büszke partnerei vagyunk.
A DPD Magyarországon is kiemelkedő fejlődésen ment át, így teljes mértékben saját forrásból valósította meg az 5 milliárd forint értékű zöldmezős beruházást. Az új elosztó központ 5,6 hektáron terül el, a csomagok szortírozását egy vadonatúj 6 300 m2-es épületben végzik. Az 58 dokkoló kapuval rendelkező csarnokba szintén energiatakarékos, teljes mértékben automata csomagszortírozó rendszert telepítettek. A rendszer maximális kapacitással működtetve óránként akár 11 250 csomagot képes kezelni, ezt jelenleg 9 beszállító pálya és 36 kiszállító csúszda biztosítja. Az épület környezetében jelentős növénytelepítés történt: 70 lombos fát ültettek el, és 20 000 m2 zöldfelületet hoztak létre. A csomagkezelő központon kívül jelentős fejlődésen ment át a partnereket támogató telefonos ügyfélszolgálat és az IT háttér is.
Mit jelentett ez a fejlődés a mi szempontunkból?
Míg a kezdetekben előfordult, hogy 1-1 csomag megsérült vagy elkeveredett, vagy a futár nem szállította ki a csomagokat időben, illetve az év végén több napot is csúszott a kiszállítás a megnövekedett forgalom miatt, mára ezek a hibák, hiányosságok teljesen megszűntek. Sok százezer csomaggal a hátunk mögött elmondhatjuk, hogy a DPD jó választás volt, így a jövőben is velük tervezünk tovább itthon és az EU más tagállamaiban is.
Miért van szükség más partnerekre is, ha a DPD a fő partner?
Az elmúlt 5 évben kizárólag olyan külföldi cégek logisztikáját támogattuk, akik Magyarországra és Romániába értékesítettek. Ezek a cégek 3 kg alatti tömeggel és kis mérettel (általában 20x20x16cm) doboz mérettel rendelkező csomagokat adtak fel, olyan tartalommal, amit a DPD is szállított. Az évek alatt partnereink munkájának támogatására fejlesztettünk egy csomagmenedzser szoftvert, ami mára olyan tudással bír, ami gyakorlatilag bármely hazai webáruháznak a hasznára lehet. Felmerült tehát a gondolat bennünk, hogy ügyfélkört bővítsünk és a támogatási rendszerünket tegyük elérhetővé a magyar webáruházak számára is.
Felkerestünk tehát náhány, különböző termékkategóriában értékesítő webáruházat és elkezdtük az egyeztetést arról, miként oldják meg jelenleg a logisztikát. Számos olyan webáruházzal egyeztettünk, ahol nem csak egy, hanem kettő vagy három futárcég is szerződtetve lett, főként azért, mert vannak olyan termékeik, amit az 1-es számú futár (aki egyébként a csomgok többségét a legkedvezőbb áron szállítja) csak túlsúly felárral szállítana el, míg a 2-es számú futárnál ez alapáron megoldható, illetve vannak olyan termékek is, amik az 1-es és 2-es futár által nem szállítható termékek, így kellett egy 3-as számú futárt is szerződtetni.
A felmérés alapján mi is úgy döntöttük, hogy a rendszerünkbe bekapcsolunk olyan futárcéget, aki a túlméretes és túlsúlyos csomagokat tudja kezelni, így szerződtünk a 24H-val, aki a 31,50 kg feletti tömeggel és a DPD által meghatározott 3 övmért feletti mérettel rendelkező csomagokat szállítja.
A szerződés mellett azért döntöttünk, hogy ügyfeleink, partnereink egy csomagmenedzser felületen tudják kezelni a rendeléseiket és csomagjaikat a mérettől és súlytól függetlenül.
És még egy hasznos információ
Van még egy dolog, amit szeretnék kiemelni, mégpedig, hogy a Netpack csomagmenedzser szoftver nem csak a hazai logisztikát teszi komfortosabbá, hanem nagyban segíti más országokba történő kereskedelmet is olyan országokba, ahol a DPD rendszereket már integráltuk (pl.: Románia, Szlovákia). Ha tehát egy magyar webáruház Szlovákiába vagy Romániába ad el terméket, akkor a csomag kiszállításához nem kell szerződést kötni a Román és Szlovák DPD-vel és azok címkenyomtató szoftverét sem kell integrálni (összekapcsolni) a webáruházába, elegendő csupán velünk szerződnie (egy szerződéssel minden terület és velünk szerződött futárcég szolgáltatása elérhető).