A LOGISZTIKA ÉS VISSZÁRUKEZELÉS HATÁSAI AZ E-KERESKEDELEMRE

2020

a változások éve

2020 a változások éve volt. A COVID vírus hatással volt szinte minden iparág működésére és fejlődésére. Míg egyes vállalkozások forgalma csökkent, addig mások olyan fejlődésnek indultak, mint eddig még soha. 

Az egyik legdinamikusabban fejlődő terület az e-kereskedelem volt. Elmondható, hogy Világszerte jelentős kijárási korlátozásokat vezettek be, ami azt eredményezte, hogy az emberek online vásárlással igyekeztek beszerezni, amit csak lehetett. A futárcégek így 2020 tavaszán karácsonyi forgalommal találták szembe magukat. A jelentős forgalomnövekedés magával hozta a minőségi fejlődés igényét is. 

CSOMAGSZÁLLÍTÁS (ÁR & MINŐSÉG): A jelentősebb logisztikai cégek, mint például a DPD is, folyamatos fejlődésben vannak. Euró milliárdokat fordítanak fejlesztésre a logisztikai raktáraktól a fizetési megoldásokon át a vevőtájékoztatásig minden területen. A futárcégek logisztikai megoldásainak fejlődését azonban nem követték kellőképen a vállalkozások, így jelentős elmaradás tapasztalható főként a KKV-k logisztikát támogató SZOFTVERES TÁMOGATÁSÁBAN. Európában a DPD volt az első, aki felismerte az e-kereskedő cégek támogatásának fontosságát, így jött létre a csomagok átvételét követő csomagok visszaküldését segítő online rendszer, az RPM (erről lejjebb bővebben is olvashatsz), hiszen a megnövekedett rendelésszám megnövekedett visszáruval is jár. 2020-ra Magyarországon is meghatározó költségtényezővé váltak a visszáruval kapcsolatos költségek. A VISSZÁRUKEZELÉS tehát kulcstényezőként kell kezelnie a magyar vállalkozásoknak is.

webshop támogató megoldásAINK

Tudj meg többet erről a három fontos területről:

Szállítás

olcsóbban, mint eddig

szoftver

támogatás a hatékonyságért

Visszáru

kezelése átvétel előtt és után

e-kereskedelem 2020

áttekintés

Mielőtt a támogató szolgáltatásokra térnél, javasoljuk, hogy olvasd el ezt az áttekintő részt:
A GKI adatai szerint 2020 első félévében a belföldi online kiskereskedelmi vásárlások (termék és szolgáltatás) 22,26 millió darab volt. Ez 21,6%-kal több, mint az előző év ugyan ezen időszakában mért forgalom. Az aktív vásárlók száma 3,35 millió fő volt és 355,1 milliárd forintot költöttek el a hazai webshopokban. Ez a szám 34,8%-kal magasabb az előző év azonos időszakához képest.

Fontos adat lehet még, hogy az átlagos kosárérték 15.955 Ft volt ebben az időszakban. Ez 7,6%-ot emelkedett az előző év azonos időszakához képest.

A DPD 50.000 forintig biztosítja a csomagokat, ami érték több, mint háromszorosa a 2020. első félévben számolt átlagos kosárértéknek. Az 50.000 forintot meghaladó értékű csomagokra felülbiztosítás köthető.

TOP termékkörök

N

Utazás

N

Divat és szépségápolás

N

Játékok, hobby és csináld magad

N

Elektronika és fizikai adathordozók

N

Bútor és kiegészítők

N

Élelmiszer és személyes higiénia

N

Videó játékok

N

Zene

TOP növekedések

N

Bútor és kiegészítők (+ 16%)

N

Divat és szépségápolás (+ 14%)

N

Élelmiszer és személyes higiénia (+ 11%)

N

Elektronika és fizikai adathordozók (+ 11%)

N

Játékok, hobby és csináld magad (+ 7%)

N

Zene (+ 6%)

N

Utazás (+ 6%)

N

Videó játékok (+ 4%)

Az e-kereskedelmi forgalom évről évre emelkedik és ezzel együtt a csomagok darabszáma is. A szállítás minősége és a szállítási költségek egyre meghatározóbb tényezővé válnak a terméket értékesítő vállalkozások életében. 

kedvezőbb

szállítás

Partnereinkkel összefogva mennyiségi kedvezménnyel szállítunk olcsóbban Magyarországon és más európai országokban. A kedvező szállítási feltételeket minden partnerünknek biztosítani tudjuk. Ha Te is szeretnél olcsóbban szállítani, vedd fel velünk a kapcsolatot. Logisztikai partnerünk a DPD.

15-30% megtakarítás

Az európai KKV-k közvetlen logisztikai költsége a vállalkozások méretétől függően 8-13% körüli értéket mutat az árbevételük százalékában meghatározva. Az általunk kínált kedvezőbb szállítás 15-30% megtakarítást eredményez (a csomagok számától, súlyától és az alkalmazott fizetési megoldástól függően) a jelenlegi szállítási díjak százalékában meghatározva. 

logisztikai

szoftver

A rendelések kezelését, utánvétek követését, készletkezelést, nemzetközi konszolidált csomagkezelést, visszárukövetést és visszárumenedzsmentet, valamint a döntéshozatalt támogató szoftverünket negyedik éve folyamatosan fejlesztjük, hogy az a gyakorlatban felmerülő problémákat a lehető legegyszerűbben és leghatékonyabban megoldja, valamint a leghatékonyabban támogassa a fenti folyamat minden elemét. Mára a Netpack csomagmenedzser 2.0 szoftverünk nélkülözhetetlenné vált partnereink számára.  

8-15% megtakarítás

Partnereink a szoftverünk használatával jelentős munkaidőt takarítanak meg és nagyban csökkentik a hibalehetőségek számát mind a rendelések kezelése, mind a visszáru kezelése, mind pedig az elszámolások területén. A szoftverrel elért megtakarítás és többletbevétel átlagosan az árbevételük 10%-ánál is nagyobb többlet árbevételt eredményezett.

“Nemzetközi felmérések szerint a logisztikai információk megfelelő kezelése akár 10%-kal is növelheti egy webshop hatékonyságát”

%

A felmérés a logisztiai feladatok információáramlását, így a szoftveres támogatás jelentőségét vizsgálta… 

Visszáru

“Visszapattanók”

Sikertelen kézbesítés és visszautasított csomagok kezelése online megoldással

A feladott csomagok egy része a csomag kézbesítése előtt válik visszáruvá. Az így keletkező visszáru (partnereink statisztikáját alapul véve) az értékesítési stratégia, a termék és a rendelés valamint a kiszállítás között eltelt időtől függően 10-40% között mozog. 

5-15% megtakarítás

Az általunk kínált visszárumenedzsment megoldással az így keletkező visszáru 20-30%-kal csökkenthető, ami forgalomtól függően 5-15% árbevétel többletet jelent a vállalkozásoknak.

“14 napos” visszaküldés

Már átvett csomagok visszaküldésének kezelése online megoldással

Jelentősen csökkentheti a telefonos ügyfélszolgálat terheltségét a DPD Magyarországon egyedül álló megoldásával, aminek köszönhetően a vásárlói csomagszámuk azonosítása után önállóan tudják rögzíteni a csomag visszaküldését a kereskedő részére. A rendszer automatikusan figyeli a kereskedő által beállított határidőket, így engedi meg vagy tiltja le a visszaküldés lehetőségét (ha pl. a visszaküldésre az átvételtől számított  14 napos határidő áll rendelkezésre, a rendszer a 15. napon már nem engedi visszaküldeni a csomagot). Fontos és vevőbarát megoldás, hogy a visszárukezelő rendszer weboldalba / webáruházba inegrálható / beépíthető, megjelenésben is az ottani dizájnra alakítható, így a vevő szemszögéből nézve a webáruház részeként tekinthető rá, mint értéknövelő technikai megoldás. A DPD visszárukezelő rendszerének nincsen havidíja, de visszaküldésenkénti díja van, ami tartalmazza a futár háztól kereskedőig csomagszállítást, a futár általi címke- és átvételi igazolás nyomtatást, a csomagfelvételről szóló (1 órás időintervallumban megadott) értesítőt a vevő részére, valamint az online rendszer egyedi igény szerinti megjelenéssel történő (DPD márkanév jelölés nélküli) használatát.

Érdekességként egy emarketer.com-on megjelent statisztika szerint, Világszerte azért küldik vissza a vásárlók a már átvett csomagjaikat, mert:
– hibás és sérült 30%
– nem a leírás szerinti az áru 27%
– gyenge minőségű 27%
több terméket is rendelt 18%
– nem szeretné már a terméket 17%

Bár az “egyszerre több terméket rendelek és abból ami nem tetszik és visszaküldöm” csomagok száma Magyarországon még európai szinten is a legalacsonyabbak közé tartozik, Németországban már jelentős, így 50% feletti a visszaküldött csomagok aránya, főként a divatáru, cipő,  elektronikai eszközök körében. Érdemes figyelni tehát a változásokat és készülni a nyugati országokban már jelen lévő trendekre. A visszáru százalékok Magyarországon is jelentősen emelkednek, érdemes erre felkészülni és megfelelő módon kezelni.

80-90% megtakarítás

A DPD Magyarországon egyedülálló megoldása jelentősen csökkenti az átvétel utáni visszáruval kapcsolatos ügyintézés költségeit. Hazai felmérések szerint a telefonos ügyfélszolgálat visszáruval kapcsolatos hívásainak számát 87%-kal csökkentette.

Tudtad?

“A vásárlók 97 százaléka nagyobb valószínűséggel vásárol újra valamit attól a kiskereskedőtől, amelynél pozitív tapasztalata volt a visszáruzással kapcsolatban.”

%

Tudtad?

“Nemzetközi felmérések szerint az e-vásárlók 72% -a fontosnak tartja a kézbesítés ismeretét
társaság a vásárlás pillanatában.”

%

A kényelem

A király

Európában, így hazánkban is még mindig a kényelem a király. Mit jelent ez?

Jelenleg a csomagok 86%-át házhoz történő kézbesítéssel rendelik meg a vásárlókA kényelem mellett fontos az is, hogy a vásárlás során megfelelő tájékoztatást kapjon a szállítással kapcsolatban. Ezt az e-vásárlók 72%-a tartja fontosnak, mint ahogy azt is, hogy a visszáruért a kereskedő ne kérjen pénzt a vásárlótól. Ez utóbbit az e-vásárlók 79%-a tartja fontosnak.

A díjmentes visszaküldési lehetőség mellett fontos, hogy a visszaküldést otthonról tudja elindítani a vásárló és ne kelljen neki elmenni egy postahivatalba vagy más feladó pontra (depó vagy pick up pont).

A “siker” receptje

N

A vásárlás előtt vagy legkésőbb annak pillanatában tájékoztasd a vevőidet a kézbesítés minden részletéről.

N

Lehetőleg olyan futárcéget válassz a házhozszállításhoz, aki 1 órás intervallumot jelöl meg a vásárlódnak, így nem kell egész nap a futárt várnia.

N

A vásárlás előtt megfelelő módon tájékoztasd a vásárlódat a visszaküldési lehetőségről.

N

Amennyiben a terméked árrése megengedi, tedd díjmentessé a visszaküldést.

N

A visszaküldést követően küldj a vásárlódnak egy emailt, benne egy ajándék kuponnal vagy más ajánlattal, jelezve felé, hogy nem került fekete listára a visszáru miatt.

Ha te is az e-kereskedelemmel foglalkozó cégek azon 2 százalékába tartozol, akik figyelnek a kiadásaikra és mindent megtesznek annak érdekében, hogy vevőkörük minél nagyobb része legyen visszatérő vevő (így sokkal kevesebbet költve reklámra), akkor foglalkoznod kell a logisztika minőségével (kiszállítás időben és szűk időablakkal, megfelelő csomagolással) és a visszáru kezelésével (megfelelően tájékoztatva, egyszerűen és díjmentesen megoldva). A szállítás minősége és a szállítási költségek egyre meghatározóbb tényezővé válnak a terméket értékesítő vállalkozások életében. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot a jobb alsó sarokban található chat-en keresztül vagy emailben az office@gbi.hu email címen és segíteni fogunk abban, hogy a leginkább optimalizálni tudd az ezen az oldalon leírt logisztikai tényezőket.

Pin It on Pinterest