A LOGISZTIKA ÉS VISSZÁRUKEZELÉS HATÁSAI AZ E-KERESKEDELEMRE
2020
a változások éve
2020 a változások éve volt. A COVID vírus hatással volt szinte minden iparág működésére és fejlődésére. Míg egyes vállalkozások forgalma csökkent, addig mások olyan fejlődésnek indultak, mint eddig még soha.
Az egyik legdinamikusabban fejlődő terület az e-kereskedelem volt. Elmondható, hogy Világszerte jelentős kijárási korlátozásokat vezettek be, ami azt eredményezte, hogy az emberek online vásárlással igyekeztek beszerezni, amit csak lehetett. A futárcégek így 2020 tavaszán karácsonyi forgalommal találták szembe magukat. A jelentős forgalomnövekedés magával hozta a minőségi fejlődés igényét is.
CSOMAGSZÁLLÍTÁS (ÁR & MINŐSÉG): A jelentősebb logisztikai cégek, mint például a DPD is, folyamatos fejlődésben vannak. Euró milliárdokat fordítanak fejlesztésre a logisztikai raktáraktól a fizetési megoldásokon át a vevőtájékoztatásig minden területen. A futárcégek logisztikai megoldásainak fejlődését azonban nem követték kellőképen a vállalkozások, így jelentős elmaradás tapasztalható főként a KKV-k logisztikát támogató SZOFTVERES TÁMOGATÁSÁBAN. Európában a DPD volt az első, aki felismerte az e-kereskedő cégek támogatásának fontosságát, így jött létre a csomagok átvételét követő csomagok visszaküldését segítő online rendszer, az RPM (erről lejjebb bővebben is olvashatsz), hiszen a megnövekedett rendelésszám megnövekedett visszáruval is jár. 2020-ra Magyarországon is meghatározó költségtényezővé váltak a visszáruval kapcsolatos költségek. A VISSZÁRUKEZELÉS tehát kulcstényezőként kell kezelnie a magyar vállalkozásoknak is.
webshop támogató megoldásAINK
Tudj meg többet erről a három fontos területről:
Szállítás
olcsóbban, mint eddig
szoftver
támogatás a hatékonyságért
Visszáru
kezelése átvétel előtt és után
e-kereskedelem 2020
áttekintés
Mielőtt a támogató szolgáltatásokra térnél, javasoljuk, hogy olvasd el ezt az áttekintő részt:
A GKI adatai szerint 2020 első félévében a belföldi online kiskereskedelmi vásárlások (termék és szolgáltatás) 22,26 millió darab volt. Ez 21,6%-kal több, mint az előző év ugyan ezen időszakában mért forgalom. Az aktív vásárlók száma 3,35 millió fő volt és 355,1 milliárd forintot költöttek el a hazai webshopokban. Ez a szám 34,8%-kal magasabb az előző év azonos időszakához képest.
Fontos adat lehet még, hogy az átlagos kosárérték 15.955 Ft volt ebben az időszakban. Ez 7,6%-ot emelkedett az előző év azonos időszakához képest.
A DPD 50.000 forintig biztosítja a csomagokat, ami érték több, mint háromszorosa a 2020. első félévben számolt átlagos kosárértéknek. Az 50.000 forintot meghaladó értékű csomagokra felülbiztosítás köthető.
TOP termékkörök
Utazás
Divat és szépségápolás
Játékok, hobby és csináld magad
Elektronika és fizikai adathordozók
Bútor és kiegészítők
Élelmiszer és személyes higiénia
Videó játékok
Zene
TOP növekedések
Bútor és kiegészítők (+ 16%)
Divat és szépségápolás (+ 14%)
Élelmiszer és személyes higiénia (+ 11%)
Elektronika és fizikai adathordozók (+ 11%)
Játékok, hobby és csináld magad (+ 7%)
Zene (+ 6%)
Utazás (+ 6%)
Videó játékok (+ 4%)
Az e-kereskedelmi forgalom évről évre emelkedik és ezzel együtt a csomagok darabszáma is. A szállítás minősége és a szállítási költségek egyre meghatározóbb tényezővé válnak a terméket értékesítő vállalkozások életében.
kedvezőbb
szállítás
Partnereinkkel összefogva mennyiségi kedvezménnyel szállítunk olcsóbban Magyarországon és más európai országokban. A kedvező szállítási feltételeket minden partnerünknek biztosítani tudjuk. Ha Te is szeretnél kedvező áron minőségi szolgáltatáshoz jutni, vedd fel velünk a kapcsolatot. Logisztikai partnerünk a DPD.

15-30% megtakarítás
Az európai KKV-k közvetlen logisztikai költsége a vállalkozások méretétől függően 8-13% körüli értéket mutat az árbevételük százalékában meghatározva. Az általunk kínált kedvezőbb szállítás 15-30% megtakarítást eredményez (a csomagok számától, súlyától és az alkalmazott fizetési megoldástól függően) a jelenlegi szállítási díjak százalékában meghatározva.

logisztikai
szoftver
A rendelések kezelését, utánvétek követését, készletkezelést, nemzetközi konszolidált csomagkezelést, visszárukövetést és visszárumenedzsmentet, valamint a döntéshozatalt támogató szoftverünket negyedik éve folyamatosan fejlesztjük, hogy az a gyakorlatban felmerülő problémákat a lehető legegyszerűbben és leghatékonyabban megoldja, valamint a leghatékonyabban támogassa a fenti folyamat minden elemét. Mára a Netpack csomagmenedzser 2.0 szoftverünk nélkülözhetetlenné vált partnereink számára.

8-15% megtakarítás
Partnereink a szoftverünk használatával jelentős munkaidőt takarítanak meg és nagyban csökkentik a hibalehetőségek számát mind a rendelések kezelése, mind a visszáru kezelése, mind pedig az elszámolások területén. A szoftverrel elért megtakarítás és többletbevétel átlagosan a teljes éves árbevétel 10%-át is meghaladta.

„Nemzetközi felmérések szerint a logisztikai információk megfelelő kezelése akár 10%-kal is növelheti egy webshop hatékonyságát”
%
A felmérés a logisztiai feladatok információáramlását, így a szoftveres támogatás jelentőségét vizsgálta…
Visszáru
„Visszapattanók”
Sikertelen kézbesítés és visszautasított csomagok kezelése online megoldással
A feladott csomagok egy része a csomag kézbesítése előtt válik visszáruvá. Az így keletkező visszáru (partnereink statisztikáját alapul véve) az értékesítési stratégia, a termék és a rendelés valamint a kiszállítás között eltelt időtől függően 10-40% között mozog.

5-15% megtakarítás
Az általunk kínált visszárumenedzsment megoldással az így keletkező visszáru 20-30%-kal csökkenthető, ami forgalomtól függően 5-15% árbevétel többletet jelent a vállalkozásoknak.
„14 napos” visszaküldés
Már átvett csomagok visszaküldésének kezelése online megoldással
Jelentősen csökkentheti a telefonos ügyfélszolgálat terheltségét a DPD Magyarországon egyedülálló megoldásával, aminek köszönhetően a vásárlói csomagszámuk azonosítása után önállóan tudják rögzíteni a csomag visszaküldését a kereskedő részére. A rendszer automatikusan figyeli a kereskedő által beállított határidőket, így engedi meg vagy tiltja le a visszaküldés lehetőségét (ha pl. a visszaküldésre az átvételtől számított 14 napos határidő áll rendelkezésre, a rendszer a 15. napon már nem engedi visszaküldeni a csomagot). Fontos és vevőbarát megoldás, hogy a visszárukezelő rendszer weboldalba / webáruházba integrálható / beépíthető, megjelenésben is az ottani dizájnra alakítható, így a vevő szemszögéből nézve a webáruház részeként tekinthető rá, mint értéknövelő technikai megoldás. A DPD visszárukezelő rendszerének nincsen havidíja, de visszaküldésenkénti díja van, ami tartalmazza a futár háztól kereskedőig csomagszállítást, a futár általi címke- és átvételi igazolás nyomtatást, a csomagfelvételről szóló (1 órás időintervallumban megadott) értesítőt a vevő részére, valamint az online rendszer egyedi igény szerinti megjelenéssel történő (DPD márkanév jelölés nélküli) használatát.
Érdekességként egy emarketer.com-on megjelent statisztika szerint, Világszerte azért küldik vissza a vásárlók a már átvett csomagjaikat, mert:
– hibás és sérült 30%
– nem a leírás szerinti az áru 27%
– gyenge minőségű 27%
– több terméket is rendelt 18%
– nem szeretné már a terméket 17%
Bár az „egyszerre több terméket rendelek és abból ami nem tetszik és visszaküldöm” csomagok száma Magyarországon még európai szinten is a legalacsonyabbak közé tartozik, Németországban már jelentős, így 50% feletti a visszaküldött csomagok aránya, főként a divatáru, cipő, elektronikai eszközök körében. Érdemes figyelni tehát a változásokat és készülni a nyugati országokban már jelen lévő trendekre. A visszáru százalékok Magyarországon is jelentősen emelkednek, érdemes erre felkészülni és megfelelő módon kezelni.

80-90% megtakarítás
A DPD Magyarországon egyedülálló megoldása jelentősen csökkenti az átvétel utáni visszáruval kapcsolatos ügyintézés költségeit. Hazai felmérések szerint a telefonos ügyfélszolgálat visszáruval kapcsolatos hívásainak számát 87%-kal csökkentette.
Tudtad?
„A vásárlók 97 százaléka nagyobb valószínűséggel vásárol újra valamit attól a kiskereskedőtől, amelynél pozitív tapasztalata volt a visszáruzással kapcsolatban.”
%
Tudtad?
„Nemzetközi felmérések szerint az e-vásárlók 72% -a fontosnak tartja a kézbesítés ismeretét
a vásárlás pillanatában.”
%
A kényelem
A király
Európában, így hazánkban is még mindig a kényelem a király. Mit jelent ez?
Jelenleg a csomagok 86%-át házhoz történő kézbesítéssel rendelik meg a vásárlók. A kényelem mellett fontos az is, hogy a vásárlás során megfelelő tájékoztatást kapjon a szállítással kapcsolatban. Ezt az e-vásárlók 72%-a tartja fontosnak, mint ahogy azt is, hogy a visszáruért a kereskedő ne kérjen pénzt a vásárlótól. Ez utóbbit az e-vásárlók 79%-a tartja fontosnak.
A díjmentes visszaküldési lehetőség mellett fontos, hogy a visszaküldést otthonról tudja elindítani a vásárló és ne kelljen neki elmenni egy postahivatalba vagy más feladó pontra (depó vagy pick up pont).
A „siker” receptje
A vásárlás előtt vagy legkésőbb annak pillanatában tájékoztasd a vevőidet a kézbesítés minden részletéről.
Lehetőleg olyan futárcéget válassz a házhozszállításhoz, aki 1 órás intervallumot jelöl meg a vásárlódnak, így nem kell egész nap a futárt várnia.
A vásárlás előtt megfelelő módon tájékoztasd a vásárlódat a visszaküldési lehetőségről.
Amennyiben a terméked árrése megengedi, tedd díjmentessé a visszaküldést.
A visszaküldést követően küldj a vásárlódnak egy emailt, benne egy ajándék kuponnal vagy más ajánlattal, jelezve felé, hogy nem került feketelistára a visszáru miatt.
Ha te is az e-kereskedelemmel foglalkozó cégek azon 2 százalékába tartozol, akik figyelnek a kiadásaikra és mindent megtesznek annak érdekében, hogy vevőkörük minél nagyobb része legyen visszatérő vevő (így sokkal kevesebbet költve reklámra), akkor foglalkoznod kell a logisztika minőségével (kiszállítás időben és szűk időablakkal, megfelelő csomagolással) és a visszáru kezelésével (megfelelően tájékoztatva, egyszerűen és díjmentesen megoldva). A szállítás minősége és a szállítási költségek egyre meghatározóbb tényezővé válnak a terméket értékesítő vállalkozások életében.